torsdag 14 maj 2015

Blötaste och lerigaste turen i år

Imorse hade jag tänkt att cykla på banvallen och se hur långt man kommer på den, hade planerat in minst 50km.
Precis när jag hade satt på mig cykelkläderna så fick jag meddelande av Ola i Åmotfors som undrade om vi skulle cykla. Jag som gärna vill se lite mer stigar som man kan köra på och framförallt i Åmotforstrakten där jag aldrig har cyklat tackade ja.
Vi möttes på halva vägen sedan bar det ut i skogen, det var riktigt lerigt och blött på dom traktorstigarna vi åkte på. Jag hade tur som bara trampade ner mig med ena foten i en av dom djupaste pölarna som fanns efter vägen, det kunde lika gärna ha blivit årets första dopp :)
På slutet blev det bättre stigar och ett otroligt härligt stigparti med en omgivning som var hämtat ur en Astrid Lindgren film. 
Innan vi skildes åt vid Åmotfors klubbhus så fick jag en inblick hur klubben hade tänkt sig att bygga en ca 30km slinga runt klubbhuset och att dom eventuellt ska arrangera en deltävling i Värmlandsserien. Roligt! Får jag tid över så ska jag försöka dra mitt strå till stacken.
Det blev 40km totalt idag men det känns i kroppen som att jag minst har cyklat 60km, totalt klättrade vi 1343m (om nu gps klockan stämmer). På hemvägen körde jag enbart asfaltsväg i 15km och tryckte ur benen riktigt ordentligt.

Imorn så blir det trädgårdsarbete och jag ska försöka då ordning på vår badtunna också, så det kanske blir ett premiärdopp imorn efter det planerade kvällspasset.


Ola cyklar in i en filmscen och förväntar sig nästan att
Ronja Rövardotter ska komma och skrika sitt vårskrik.
Blöt, kall och lerig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar