söndag 17 maj 2015

Traktorvägar

Det blev inget träningspass i fredags som det var planerat då hela dagen gick till att fixa i trädgården. Men att gå med en trimmer i släntar känns faktiskt delvis som lite träning :)

Idag hade jag som mål att testa en stig/traktorväg som jag fann på Eniro.se.
Visste ni att Eniro har börjar markera ut skogsvägar på sina kartor nu?
Vägen började bra men sedan blev det bara värre och värre. Vägen i sig var det inget fel på, det var lite lerigt och det låg endel ris över vägen men det kan man ju göra något åt. Något som man inte kan göra något åt är stigningen, jag tror aldrig att jag har varit så nära att gå vertikalt som jag gjorde idag. 
Jag fortsätte ändå att gå den vägen då jag visste att jag skulle komma till en grusväg och jag ville även se om det skulle finnas möjligheter att köra denna skogsväg neråt istället.
Väl på grusvägen så bestämde jag mig för att cykla på den istället och utforska om det kunde finnas några mer stigar.
Jag fann ytterligare en skogsväg och denna var betydligt finare än den förra, och det som visade sig i änden på den vägen var en helt underbar plats. Bilderna får tala för sig själv.
Det blev inte så mycket mer cykling efter det utan jag följde bara grusvägen hemåt, ändå ganska nöjd med att ha funnit en sådan fin plats.
Imorn blir det dock ett riktigt träningspass med redan beprövade vägar ;)


Lagom stigning, jag tror jag kör denna sträckan åt andra hållet nästa gång.

Svårt att skilja på väg och skog.

I slutet på skogsvägen så fanns denna grillplats...

...med denna underbara utsikt över ett tjärn.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar